wtorek, 22 stycznia 2013

Wózek dla dziecka

Dziś rzecz będzie o wózku dla dziecka. Długo się zastanawiałam, jaki model wybrać. Nie było to łatwe, bo nie mam jeszcze żadnego doświadczenia w tej kwestii i na początku nie bardzo wiedziałam, na co zwracać uwagę. Po rozmowach z doświadczonymi koleżankami i po przeczytaniu wielu opinii nt. różnych wózków w internecie powstała w końcu lista moich oczekiwań.

Na tym mi zależało:
- duże, pompowane, łatwo wypinane koła nadające się na nierówne drogi, spacery po lesie itp.
- łatwość składania wózka
- łatwość wypinania gondoli i spacerówki
- możliwość wpięcie fotelika maxi cosi
- możliwość "wietrzenia" gondoli (bo będzie używana głównie latem)
- możliwość wpięcia spacerówki przodem i tyłem do kierunku jazdy
- możliwość różnych ustawień oparcia spacerówki - od pozycji siedzącej do leżącej
- wysokie "plecy" spacerówki, zeby długo nam służyła
- łatwość prowadzenia i skręcania
- rozsądna cena - nie chciałam przepłacać za wózek, który nie wiadomo, czy będzie mi do końca odpowiadał

Rozważałam:
- X-Lander XA, ale ma spacerówkę montowaną tylko tyłem do osoby prowadzącej wózek, trudno się reguluje oparcie w spaceróce, a do tego jest drogi 
- Tutek Grander - łatwo się prowadzi
- Tako (nie pamiętam modelu)
Z ciekawości oglądałam też Quinny, Mutsy.

Wybór padł na:
Baby Design, model Lupo




 Co zadecydowało o takim wyborze?

  • Po pierwsze, bardzo mi się spodobał w sklepie. Na żywo zieleń jest bardzo ładna- nie za blada, nie za jaskrawa, a poza tym jest to kolor neutralny - nadaje się i dla chłopca i dla dziewczynki. Jeśli więc za jakiś czas na świecie pojawi się również córeczka, to też będzie mogła skorzystać z tego wózka.
  • Po drugie, bardzo łatwo się prowadzi. Koła są skrętne z możliwością zablokowania, jeśli komuś będzie wygodniej prowadzić wózek na prostych kołach.
  • Ma duże, pompowane koła, a do tego pompkę w zestawie :)
  • Bardzo łatwo wpina się i wypina zarówno gondolę, jak i spacerówkę - jednym, szybkim ruchem.
  • Bardzo łatwo się składa, a jeśli jest taka potrzeba, bardzo łatwo można wypiąć też koła (mi to nie będzie potrzebne, bo jeżdżę kombi, więc wózek bez problemu się zmieści bez dodatkowych ceregieli).
  • Można dokupić adaptery do fotelika Maxi Cosi (za 45 zł).
  • Gondola ma opcję "wietrzenia" - możemy podwinąć część materiału na budce i zostanie sama siateczka.

  • Ma bardzo ładną i wygodną torbę do zawieszenia na froncie.


  • Spacerówkę można zainstalować przodem i tyłem do kierunku jazdy.




  • Spacerówkę można ustawić w pozycji siedzącej i leżącej - wózek posiada kilka opcji odchylenia oparcia i podnóżka, a do tego bardzo łatwo się je zmienia.


  • Wózek ma okrycie i do gondoli, i do spacerówki.


  • Ma też okrycie przeciwdeszczowe i na gondolę, i na spacerówkę.
  • Torba na zakupy jest łatwo dostępna, zapinana na zamek.


Jaki jest minus tego wózka?
Osobiście, jak dotąd, widzę tylko jeden minus tego wózka. Zależało mi, żeby gondola umożliwiała posadzenie dziecka dzięki regulacji oparcia. Co prawda w tym modelu jest taka opcja, ale dojście do regulacji jest dość trudne i wymaga wiele zachodu. Będziemy próbowali skorzystać z tej opcji, jak synek będzie już siadał, ale jeśli będzie to zbyt "czasochłonne". to będziemy po prostu podkładać poduszkę pod plecy.

Jak na wszystkie inne korzyści wózka, ta jedna wada wydaje mi się mało istotna. Zobaczymy jednak, czy jak już zaczniemy użytkować wózek, to nadal będę nim tak samo zachwycona, jak teraz. Mam nadzieję, ze tak :)

3 komentarze:

  1. Nie wiem czy tu jeszcze zaglądasz, ale jestem ciekawa Twojej opinii po dłuższym czasie używania wózka. Jestem prawie na 100% na niego zdecydowana, ale każda opinia jest bardzo cenna:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś mija równe 6 miesięcy użytkowania tego wózka i nadal jestem z niego bardzo zadowolona. Dokupiłam adaptery do fotelika maxi cosi i na wypady samochodem jest to idealna opcja. Gondola jest na tyle duża, że synek nadal się w niej mieści. Przesiedliśmy się już jednak na spacerówkę, bo mały woli oglądać świat od leżenia na plecach :) (W gondoli tez można lekko unieść oparcie)

    Bardzo sobie chwalę łatwość montowania i demontowania gondoli, spacerówki i kółek.

    Wózek spisał się super w najróżniejszych warunkach - w lesie, na plaży, w mieście. W pierwszych miesiącach gondolę używaliśmy też jako "łóżeczko turystyczne" na wyjazdach :) Po prostu stawialiśmy ją na podłodze :)

    Uważam, że ten wózek to bardzo dobry wybór. Zastanawiam się też nad "parasolką" tej firmy, ale nie jestem jeszcze na 100% zdecydowana.

    W razie dalszych pytań służę pomocą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo pomocna opinia. też długo wybierałam wózek i wybór padł na lupo. ma chyba wiecej plusów niz te wszyskie firmówki a do tego przystępna cena. szkoda że producent ograniczył sie do tak niewielu kolorów. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń