poniedziałek, 11 lutego 2013

Insulina na noc



Od 29 tygodnia ciąży stosuję insulinę krótko działającą do głównych posiłków – trzy razy dziennie. W 35 tygodniu ciąży moja diabetolog zaleciła mi dodatkowo insulinę na noc. Ma ona obniżyć wartości cukru na czczo i „wspomóc” łożysko.



Moja nowa, „nocna” insulina to insulina długo działająca Insulatard. Początek jej działania następuje po około 1,5 godz. od zastrzyku i utrzymuje się przez około 24 godziny.

W przeciwieństwie do przezroczystej insuliny krótko działającej, insulina długo działająca ma konsystencję i kolor białej zawiesiny. W związku z tym przed użyciem koniecznie trzeba ją wymieszać, poruszając penem w górę i w dół, minimum 10 razy. Zawiesina powinna stać się jednorodnie biała i mętna.  Zastrzyk należy wykonać zaraz po jej wymieszaniu. Ja mam zalecenie robienia zastrzyków w udo – 7 dni w jedno, 7 dni w drugie; zawsze w inne miejsce, żeby uniknąć zgrubień. 



Podobnie jak przy insulinie krótko działającej zawsze powinno się pozostawić igłę pod skórą przez co najmniej 6 sekund od zastrzyku, żeby cała dawka insuliny trafiła, gdzie trzeba. Zastrzyk mam robić przed pójściem spać, ale zaraz po zastrzyku powinnam jeszcze zjeść jakiś owoc. U mnie jest to najczęściej pomarańcza.

Do insuliny długo działającej dostałam nowego pena w innym kolorze, żeby uniknąć pomyłki przy wstrzykiwaniu. „Nocny” pen jest granatowy – jak nocne niebo J

Koszty

- Insulina Insulatard
cena wyjściowa: 21,84 zł
ryczałt: 2,92

- testy paskowe
Accu-Chek Performa
cena wyjściowa: 40,06 zł
ryczałt: 3,20 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz